poniedziałek, 24 maja 2010

WYWIAD Z ŁUKASZEM ZAŁUSKĄ



„Przypadki Łukasza Załuski”
(Magazyn Futbol, marzec 2010)

CZYTAJ TEŻ:
Serbskie marionetki, czyli piłkarze w mackach mafii i podstawionych dziewczyn
"Kokosanki, Kokosanki", czyli WALKA GIGANTÓW: Polakow kontra Łazarek
Mirek Okoński opowiada jak przegrał życie z uśmiechem na twarzy...

ZYCH: Całe życie miałeś pecha, ale na koniec uśmiechnęło się do Ciebie szczęście – jesteś w Celticu Glasgow. Możemy tak powiedzieć?

ZAŁUSKA: To, co mam zawdzięczam temu, że się nie poddałem, że pracowałem dwa razy więcej niż reszta, i to nawet wtedy, gdy mnie odstrzelili i wysłali do rezerw Korony Kielce. Ale widocznie tak musiało być. Tyle, że ja nie żałuję niczego, co się wydarzyło. Mam teraz kochającą rodzinę, jestem w wielkim klubie.

Pech polegał też na tym, że na swojej drodze spotykałeś nieodpowiednich ludzi.

Rzeczywiście do pewnego momentu tak było. Na przykład Veselina Djokovicia. Byliśmy dobrymi kumplami, wynajmowaliśmy wspólne mieszkanie w Kielcach, podczas gdy moja żona była w Białymstoku, a jego rodzina w Serbii. Któregoś razu Veselin chciał kupić ode mnie samochód, nie miałem nic przeciwko. Szybko się dogadaliśmy, wziąłem pierwszą ratę. Jednak nie spisaliśmy umowy, bo to przecież był kumpel. Zapłacił mi dziesięć tysięcy, a resztę miał później. Któregoś dnia powiedział: - Załucha, syn mi się w Serbii rozchorował, muszę jechać, przysięgam na jego życie, że za tydzień jestem! No i już nigdy w życiu nie zobaczyłem ani jego, ani pieniędzy. A samochód był żony, był jej pierwszym takim prawdziwym autem. Ale nie o tym pewnie mieliśmy rozmawiać...

No właśnie - chodziło raczej o sytuacje, które spowolniły karierę piłkarską.

Gdy byłem piłkarzem Legii, to miałem zostać wypożyczony do Polonii Warszawa. Wszystko było dograne, ale w ostatnim dniu okienka transferowego Polonia wyrzuciła mnie z klubu. Za co? Za to, że przyznałem się, że byłem kibicem Legii. Praktycznie zostałem na lodzie. W ostatniej chwili przygarnęła mnie Legia. Wróciłem więc do szatni Legii, przebieram się z chłopakami, wchodzi trener Dariusz Kubicki i nie wiedząc o tym wszystkim, zaskoczony mówi: - O, a co ty tu robisz? Mówię: - Wróciłem.

W Koronie Kielce to w ogóle niewiele poszło tak jak miało, miałeś jedną dobrą rundę, kilkanaście meczów w lidze, i właściwie tyle.

Był początek listopada. Pojechałem na mecz rezerw, którym zostało tylko jedno spotkanie do końca rundy jesiennej. Tyle, że w meczu dostałem czerwoną kartkę… Musiałem pauzować dwa spotkania, a następna kolejka była dopiero w kwietniu… Stałem się bezużyteczny dla klubu na sześć miesięcy przez głupi przepis PZPN-u. Nie pozwalał on na grę w pierwszym zespole aż do momentu, gdy się nie odcierpi kary w rezerwach. Byłem więc członkiem pierwszego zespołu, a musiałem pauzować w rezerwach. Totalny bezsens… Dla Ryszarda Wieczorka i trenera bramkarzy, Piotra Wojdygi, których nie byłem ulubieńcem, była to więc dobra okazja, żeby mnie skasować. I skasowali, wyrzucając do rezerw. Z perspektywy czasu mogę im tylko podziękować – jako niepotrzebny klubowi zawodnik rezerw odszedłem do Szkocji praktycznie za darmo.

Czas spędzony w rezerwach – po prostu szkoła życia?

Nigdy nie odpuściłem. Indywidualnie trenowałem z Robertem Dziubą. Rezerwy trenowały na dramatycznych boiskach, a ja gdzieś z boku, w rogu boiska. Byłem chodzącym kłębkiem nerwów. I dlatego dziękuje Robertowi, że okazał dla mnie tyle cierpliwości. Dzięki temu doszedłem do formy i przygotowałem się do testów w Dundee United. Ale gdyby wtedy ktoś powiedział mi, że trafię do Celticu, uznałbym go za szaleńca... To był ciężki okres także dlatego, że w tym czasie w Kielcach panował wielki boom na piłkę. Na każdym meczu był pełny, nowy stadion, transmisje w telewizji, światła, piękna otoczka, a człowiek siedział na ławce albo na trybunach. A następnego dnia w południe trzeba było już zasuwać w meczu rezerw z Piaskowianką Piaski na starym stadionie przy ulicy Szczepaniaka w Kielcach... Patrzyłem na to wszystko - siedmiu czy ośmiu kibiców na trybunach, nierówne boisko, zespół, który, niestety, nie rzucał na kolana - i tak się zastanawiałem: - Kurwa, czy to wszystko już zawsze tak będzie wyglądać?

Ale był moment, że w pierwszym zespole grałeś z Grzegorzem Piechną, piłkarzem nie do zdarcia.

Niesamowity napastnik, ale na treningach totalny dramat. Tyle, że przychodził mecz i „Kiełbasa” zawsze ratował nam dupę. Praktycznie, co mecz, to gol. Pamiętam jedno spotkanie w Pucharze Polski, z bardzo mocnym wtedy Groclinem. Byliśmy w drugiej lidze, a Piechna był lekko kontuzjowany i miał nie zagrać. Dzień meczem zdawał maturę z Arkadiuszem Kaliszanem, a po wszystkim dyrektor szkoły zaprosił ich do gabinetu. Wody tam nie pili… W dniu meczu mieliśmy rozruch, przychodzi Grzesiek, no cóż, mocno zmęczony i pewny, że nie zagra. Trenerzy zdecydowali jednak, że go potrzebują: - Masz wziąć zastrzyk i zagrać. I „Kiełbasa” przez godzinę zagrał, strzelił dwie bramki. Bardzo dobry napastnik.

Z Kielc i rezerw Korony udało Ci się jednak uciec, tylko, że na starcie w Dundee United znów pech!

Mój transfer do Dundee United wymyśliły trzy osoby – Dariusz Wdowczyk, Mariusz Piekarski i Raymond Sparks, a ja w Szkocji już po kilku treningach złamałem kość w stopie! Było to praktycznie na tydzień przed ligą i dwa dni przed meczem towarzyskim z Barceloną. Następnego dnia w klubie był już Grzesiek Szamotulski, który zastąpił mnie na czas mojej nieobecności. Pauzowałem cztery miesiące, ale już wtedy miałem plan, żeby trafić do Celticu.

Jak to myślałeś o Celticu?

Żona, która studiowała psychologię, całymi dniami wbijała mi do głowy, żeby Dundee United traktować, jako odskocznię do lepszego klubu. To pomogło. Pamiętam, że na jednym z pierwszym treningów po wyleczeniu kontuzji o tym, że trafię do Celticu powiedziałem trenerowi bramkarzy w Dundee United. Szkot popatrzył na mnie jak na durnia. Ale wróciłem do formy, zacząłem grać i któregoś dnia zadzwonił telefon. Numer nieznany. Odbieram. – Dobry wieczór, Gordon Strachan – powiedział rozmówca. Uśmiechnąłem się do siebie i pomyślałem: - Jest, kurwa, dobrze. Ubrałem się w garnitur i pojechałem do Glasgow podpisać kontrakt.

Wcześniej, gdy siedziałeś na ławce w Koronie, przeszła Ci obok nosa jedna szansa. Na horyzoncie pojawił się transfer do Anglii.

Byłem z Marcinem Wasilewskim na tygodniowych testach w Stoke City. Po nich trener Tony Pulis powiedział, że chce nas obu. Wróciłem więc do Polski, myśląc, że wszystko jest okay, że chwyciłem pana Boga za nogi. Wieczorem po powrocie zadzwonił do mnie agent, który wówczas zajmował się transferem. Powiedział mi, jakie są warunki kontraktu, który proponuje Stoke, podał długość tej umowy, po czym przez kilka kolejnych dni w ogóle się nie odezwał. Czekałem spakowany w Kielcach. W końcu zadzwonił: - Nie przejmuj się, Anglicy są flegmatyczni, wszystko jeszcze będzie okay, nie denerwuj się! No i tak do dziś czekam na odpowiedź Anglików i transfer do Stoke.

Wielu kibiców kojarzy Cię jeszcze z pierwszoligowego Stomilu Olsztyn.

Stomil Olsztyn to był mój taki pierwszy prawdziwy zespół. Liga, poważne mecze. Wtedy spadliśmy z ekstraklasy - dziś wiem, że nie wszyscy w drużynie chcieli utrzymać ligę w Olsztynie. Szkoda gadać.

Ale zanim trafiłeś do Stomilu, to przez trzy lata chodziłeś do szkoły w Szamotułach. Kojarzyłeś z korytarza Łukasza Fabiańskiego?

Oczywiście, że tak, ale kumplami to my tam nie byliśmy. Ja byłem z najstarszego rocznika w szkółce, on z najmłodszego. Mieliśmy innych znajomych, a wspólnie w szkółce byliśmy tylko przez sześć miesięcy. Po latach Celtic brał udział w londyńskim turnieju „Wembley Cup”. Łukasz przyjechał do mnie do hotelu, zjedliśmy obiad, pokazał mi miasto, a przy okazji mogliśmy powspominać stare, dobre czasy ze szkoły w Szamotułach. Kilka razy mieszkaliśmy też w jednym pokoju na zgrupowaniu reprezentacji.

A z którym z obecnych piłkarzy żyłeś najlepiej w Szamotułach?

Z Jakubem Wawrzyniakiem, zapalonym kibicem żużlowym zespołu z Piły, mieszkaliśmy przez długi czas w jednym pokoju, a czasami nawet urządzaliśmy sobie sparingi bokserskie.

A co z resztą Twoich kumpli, z którymi mieszkałeś w Szamotułach?

W pokoju było nas czterech, wszyscy chodziliśmy równocześnie do tej samej klasy. Dziś jeden z nich waży 120 kilo, żaden nie gra w piłkę. Szkoda, bo mieli papiery, by grać chociażby w lidze polskiej. Odchodząc z Szamotuł do klubów seniorskich mieli jednak ważniejsze sprawy, niż trening. Pamiętam, że jeden z trenerów w Szamotułach Bernard Szmyt ciągle nam powtarzał: - Wszystko jest dla ludzi. Trzeba wiedzieć kiedy, z kim i ile. Większość z nich nie wzięła sobie tych słów do serca.

Kiedyś słyszałem różne historie ze szkółki Wisły Kraków. To był po prostu obóz przetrwania. Tak samo było w Szamotułach?

Gdy mieszkaliśmy ze sobą, to był okres, gdy buzowały nam hormony. Mieliśmy po kilkanaście lat. Zdarzało się, że ktoś w środku zimy otwierał okno, a reszcie duma nie pozwalała go zamknąć. Padało hasło: - Kto zamknie okno, ten frajer. Albo dochodziło do innej sytuacji – ktoś zapalał światło, rzucał to samo hasło i każdy próbował sobie udowodnić, że nim nie jest. Spaliśmy całe noce przy zaświeconym świetle! Gdy ktoś otworzył okno, to fakt, z łóżka się wstawało, ale nie po to, by je zamknąć, ale po to by ubrać wełnianą czapkę, szalik, cieplejsze spodnie i z tym otwartym oknem nie zamarznąć! Męska duma nie pozwalała.

Trenowaliście codziennie, ale cały czas musieliście chodzić do szkoły?

Często nie chodziliśmy. Rano jeden z chłopaków pytał: - Łukasz, idziemy do szkoły? Brał monetę, i mówił: - Orzeł czy reszka? Podrzucał do góry. Wypadał orzeł. Nie idziemy. I znów kładliśmy się spać. Po czterech miesiącach nas rozdzielili i przenieśli do innych pokoi. Odtąd zamieszkałem między innymi z Radosławem Cierzniakiem i Jakubem Szmatułą.

Czy ktoś Was w ogóle kontrolował, Wasze oceny w szkole?

Z Andrzejem Dawidziukiem trenowaliśmy codziennie po kilka godzin, i to on sprawował pieczę nad bramkarzami, czuł się za nas najbardziej odpowiedzialny. Patrzył na to, co robimy na boisku, ale i poza nim. Któregoś razu chciał podsumować półrocze w szkole, sprawdzić jak wygląda nasza sytuacja z nieusprawiedliwionymi godzinami. Zawołał mnie, Szmatułę i Cierzniaka. Siedzimy we trzech. Pierwszy mówi Szmatuła: - Dziesięć godzin nieusprawiedliwionych. Dawidziuk: - Jest nieźle, ale oczywiście może być lepiej. Drugi Cierzniak mówi, że ma tych godzin z sześć czy siedem. – No Radek, można powiedzieć, że jest dobrze, ale zawsze może być jeszcze lepiej. No i na końcu byłem ja z moimi siedemdziesięcioma nieusprawiedliwionymi godzinami... W końcu dyrektor liceum w Szamotułach powiedział, że najlepiej będzie jak odejdę, żebym się nie męczył ani ja, ani oni. Wyrzucili mnie więc po roku z liceum w Szamotułach i musiałem ogólniak kończyć zaocznie w Poznaniu. Ale dzięki temu miałem jeszcze więcej treningów, bo w ciągu tygodnia nie chodziłem do szkoły. Dla mnie to było idealne rozwiązanie, a Dawidziuk widział, że paliłem się do treningów, a do szkoły wręcz przeciwnie.

Kibic Legii znalazł się w Poznaniu! Chodziłeś na mecze Lecha Poznań na Bułgarskiej?

Byłem na jednym czy dwóch. Zapamiętałem spotkanie z Widzew. Mecz skończył się wynikiem 5:3 dla łodzian. Byłem nastolatkiem, przyjechaliśmy wraz z innymi podopiecznymi ze szkółki obejrzeć mecz ekstraklasy, zobaczyć dobry futbol, poczuć, na czym polega ta pierwsza liga, a tu po jednym strzelonym golu któryś z piłkarzy Widzewa podbiega do ławki Lecha, nad którą siedzieliśmy, i krzyczy: - Widzew nigdy się nie sprzeda! Nigdy kurwa! Mecz był strasznie dziwny, karne, czerwone kartki. Miałem 17 lat, ale wiedziałem, że coś tu nie gra. Patrzymy na Dawidziuka, który nas zabrał na ten mecz. Pytamy: - O co w tym w ogóle chodzi? Pokręcił głową, że nic takiego ważnego. Powiedział: – Oglądajcie mecz.

Jeździłeś na Legię, jako nastolatek?

Pierwszy mecz ligowy Legii, jaki widziałem w życiu miał miejsce w Białymstoku z Jagiellonią. Szczęsny w bramce, Kowalczyk w ataku. Siedziałem tam z otwartą buzią, a Legia przegrała 1:3. Jeździłem też na mecze Ligi Mistrzów z IFK Goeteborg, Blackburn Rovers i Panathinaikosem Ateny. Zawsze z ojcem, zawsze na żylecie, zawsze kupowaliśmy bilety od koników, bo do Warszawy przyjeżdżaliśmy trzy albo cztery godziny przed meczem.

Do Wielkopolski Legia też przyjeżdżała. Miałeś blisko z Szamotuł.

Byłem kiedyś na meczu we Wronkach, Amica – Legia. Trener Dawidziuk załatwił nam wejściówki pod szatnię, gdzie zrobiłem sobie zdjęcie z kilkoma piłkarzami Legii, między innymi z Szamo, teraz moim bliskim kumplem, z którym mam codzienny kontakt. Byłem zresztą na tyle fanatycznym kibicem Legii, że gdy Widzew grał w Lidze Mistrzów, to kibicowałem grupowym rywalom łodzian - Borussii Dortmund, Atletico Madryt czy Steaule Bukareszt! Mój pokój był cały wypełniony plakatami Legii. Teraz już z tego wyrosłem, zobojętniałem, ale gdyby ktoś zapytał mnie, komu kibicuję w Polsce, to odpowiedziałbym, że Legii.

A pamiętasz taki mecz z 2001 roku, Stomil – Legia 1:6? Zagrałeś w bramce Stomilu przeciwko klubowi, któremu kibicujesz i wpuściłeś sześć goli! W Legii z ławki wszedł Mariusz Piekarski, który dziś jest Twoim agentem. W sumie to dość zabawne.

Dla mnie to nie było takie zabawne. Przez tydzień chodziłem kompletnie zdołowany i załamany. Jak sobie przypomnę ten mecz i pomyślę o tym bramkach, to aż nie mam ochoty do niego wracać. To był dopiero mój drugi mecz w lidze… Myślę, że gdyby teraz „Piekario” chciał mnie gdzieś wytransferować, to kontrahentom raczej nie pokazałby kasety wideo z tego meczu…

Niedługo później trafiłeś jednak do Legii i byłeś jednym z najmłodszych piłkarzy w drużynie. Tak naprawdę niewielu w ogóle pamięta, że przy Łazienkowskiej grałeś.

Bo ja tam nie grałem, tylko przez półtora roku po prostu byłem. Konkurencja była naprawdę mocna. Radostin Stanew był pierwszym bramkarzem. Artur Boruc drugim. Ja – trzecim. Dziś z perspektywy czasu mogę się przyznać, że Warszawa trochę mnie zgubiła, wciągnęło mnie miasto. Za dużo było dziewczyn, zbyt wiele wieczornych wyjść. Miałem 20 lat i gdy któryś z chłopaków chciał wyjść na miasto, to do kogo dzwonił? Oczywiście, że do Załuchy. Cieszę się, że tak szybko poznałem Magdę, moją żonę, i w wieku 22 lat byłem już żonaty. Po pewnym czasie przeczytałem wywiad ze Zbigniewem Bońkiem i on w nim mówi: - Jeśli chcesz coś osiągnąć w piłce, musisz szybko się ożenić. Po latach zgadzam się z nim w stu procentach.

Od dwóch i pół roku mieszkasz w Szkocji. W Polsce praktycznie nie dostałeś szansy. Czy w kraju są w ogóle jacyś trenerzy, których dobrze wspominasz?

Dobrze współpracowało mi się z Adamem Nawałką w Jagiellonii Białystok. To bardzo dobry trener i człowiek z klasą. Z kolei na kadrze poznałem Rafała Ulatowskiego i myślę, że również praca z nim w klubie byłaby wielką przyjemnością. Jak na to patrzę z dystansu, to wydaje mi się, że po prostu miałem wiele szczęścia, że w tak młodym wieku trafiłem na takiego trenera bramkarzy jak Andrzej Dawidziuk. To on nauczył mnie praktycznie wszystkiego, podstaw. Przez półtora roku w Legii pracowałem też z Krzysztofem Dowhaniem, kolejnym świetnym fachowcem i wielkimi pasjonatem tego, czym się zajmuje.
ł
A teraz, gdy patrzysz z boku na ligę szkocką, to okay - cieszysz się, że tu jesteś, ale nie zastanawiasz się czasem jak wyglądałaby ona bez Rangersów i Celticu?

Myślę, że byłaby to liga trochę lepsza niż irlandzka. Gdy w Dundee United przez sześć miesięcy miałem złamaną nogę, to mogłem na spokojnie przyjrzeć się tej lidze. Jeździłem na mecze, jako kibic, oglądałem, żeby wiedzieć, na co się przygotować. Ale podoba mi się tu. Gdy sześćdziesiąt tysięcy ludzi zaśpiewa „You’ll never walk alone” to zawsze mam gęsią skórkę, a na każdy nasz mecz wyjazdowy jeździ kilka tysięcy kibiców. Wypożyczonego z Tottenhamu Robbiego Keane’a o północy witało pięć tysięcy kibiców. To trochę więcej niż na meczu rezerw Korony Kielce...

Rozmawiał w Glasgow Przemysław Zych, twitter: @PrzemZych


55 komentarzy:

Anonimowy pisze...

What is the best absolutely free blog/web or internet search engine directory on the internet?



Feel free to visit my page: pbudentalplans.com
my web page: discount dental plans

Anonimowy pisze...

Where is an excellent place start a website for business at
a really low price?

Also visit my site: curingyeastinfections.labotanica.org
Also visit my web site ... yeast infection while pregnant

Anonimowy pisze...

We have heard of blogs and kind of understand what they may be.
My question is what would you write on the blog, like stuff thats on your
mind or simply whatever? And what websites can i logon to begin blogs?
.

my web-site; 7
Look at my page - transvaginal mesh

Anonimowy pisze...

Joomla Software vs Dreamweaver Software what kind is the best?


Here is my website - discount Dental plans
Visit my blog post Dental Plan

Anonimowy pisze...

each time i used to read smaller posts that as well clear their motive,
and that is also happening with this article which I am reading here.


My site - individual dental plans
my website - dental insurance plans

Anonimowy pisze...

Hey would you mind stating which blog platform you're working with? I'm
looking to start my own blog in the near future but I'm having a hard time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something
completely unique. P.S Sorry for being off-topic but I had
to ask!

Feel free to visit my page; www.munchkin.be
Also see my site > discount dental plans

Anonimowy pisze...

Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts.

Anyway I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently fast.

My blog post ... dental plans
Also see my page > dental plan

Anonimowy pisze...

Does anyone know if photocopying a write-up away
from a magzine could be considered copyright infringement?
Thanks: -). Okay, since I realize a few of the answers I'm going to add some details. What if I bought the magazine myself, made the copies to help keep for myself, however gave the magazine to a friend (not for money)? Thanks..

Also visit my homepage; transvaginalmeshlawsuit.designsbydel.com
Also visit my weblog ; 3

Anonimowy pisze...

If you dont have kiddos, send this to someone who does..
it's very cute! The names also garner media attention, in part because they make for easy headlines. http://tinyurl.com/bx5hgfb On Dec. 28, The Daily Mail reported that this strange case which involves Aubrey Ireland and her parents started when her parents drove 600 miles from their home in Leawood, Kansas. Aubrey said that the visit was unannounced and her parents slammed her with accusations her of being promiscuous, drug-use, along with her having mental issues. It's a great plan, with great service at a low price.
My web blog reverse cell phone look up

Anonimowy pisze...

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account
it. Look advanced to far added agreeable from you!
However, how can we communicate?

Here is my web site - http://ashfun.com/blog/60807/How-to-cure-yeast-Infection-in-men-at-home
Feel free to visit my website ; dental plan

Anonimowy pisze...

I don't even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but definitely you're going to a famous blogger if
you are not already ;) Cheers!

My web page - wikipamfri.seanism.Com
My website > dental insurance plans

Anonimowy pisze...

Do you know the most reliable Wordpress plugins to attract the most relevant
traffic, one of the most relevant traffic and maximize website sales?
.. Therefore i'm thinking maybe:. one Feed plugins,. 2 . Cost Per Action (CPA) plugins or code snippets,. 3. Affiliate plugins and/or links.. Is it possible to provide links for the tools that you think would be the best, and allow me to know why you think they may be the very best?.

Also visit my webpage: Paxil Attorney
Feel free to visit my website : Paxil Lawyers

Anonimowy pisze...

I absolutely love your site.. Great colors & theme. Did you
make this website yourself? Please reply back as I'm attempting to create my very own site and want to know where you got this from or just what the theme is called. Thanks!

Also visit my web-site; American Health Advantage Review
Here is my blog post American Health Advantage Review

Anonimowy pisze...

I want step by step process.. Are all hosting sites Joomla compatible?
How could you tell when they don't is to do?.

Stop by my webpage :: following
my web page: q

Anonimowy pisze...

How can i copyright my site?. How can i make use of a pic from other sites, easily hapened 2b blogging on something relating to that pics?
.

Here is my web page ... transvaginal mesh lawyers
Look at my weblog ... transvaginal mesh lawyers

Anonimowy pisze...

great points altogether, you simply won a new reader. What might you suggest about your post that you simply made
some days ago? Any sure?

Also visit my site: ziing.Com
My page: cheap dental plans

Anonimowy pisze...

I visited several websites except the audio quality for audio songs existing at this web site is
actually superb.

My page punbb-hosting.com
My web-site careington 500 dental plan

Anonimowy pisze...

What information technologies could we use for
making it easier to keep an eye on when new blogs were made a?


Here is my web-site :: vaginal mesh lawsuit
Also visit my webpage transvaginal mesh lawyers

Anonimowy pisze...

How do I make my joomla made website be online?

my website ... http://freebooksfor.com/
My web page ... paxil lawsuit settlements

Anonimowy pisze...

Great post.

my website ... dental plan
Also visit my webpage :: best dental plans

Anonimowy pisze...

Howdy! This article could not be written any better!
Going through this post reminds me of my previous roommate!
He constantly kept preaching about this. I
will forward this post to him. Fairly certain he'll have a very good read. I appreciate you for sharing!

Feel free to surf to my page; root canal pain
Take a look at my blog Root Canal

Anonimowy pisze...

I want to to thank you for this wonderful read!! I certainly loved every little bit of it.

I have got you saved as a favorite to look at new stuff you post…

Here is my blog; wiki.oszone.net
Also visit my weblog ; Root Canal

Anonimowy pisze...

Everything is very open with a really clear clarification of the challenges.
It was really informative. Your site is very useful.
Thank you for sharing!

Review my site :: best dental plans
My blog ... dental plans

Anonimowy pisze...

I do not even understand how I stopped up here, but I assumed this submit was good.
I do not realize who you're however certainly you're going to
a famous blogger in case you aren't already. Cheers!

My homepage: Www.intuition2008.org
Have a look at my web page : what is a root canal

Anonimowy pisze...

Thank you for the good writeup. It in fact was
a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you!
However, how could we communicate?

Feel free to visit my homepage :: individual dental Plan
Also visit my web page : dental plans

Anonimowy pisze...

I do not know whether it's just me or if everybody else experiencing problems with your website. It seems like some of the text on your posts are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them too? This may be a issue with my web browser because I've had this happen previously.
Appreciate it

Here is my page :: Mymed2.sophia.inria.fr
Also visit my weblog :: dental plan

Anonimowy pisze...

Very nice post. I simply stumbled upon your blog and wished to say that I have really loved browsing your weblog
posts. After all I'll be subscribing in your rss feed and I'm
hoping you write again soon!

Look at my web page http://wikipamfri.seanism.com
Also visit my website - dental plans

Anonimowy pisze...

Hi there everyone, it's my first go to see at this web page, and piece of writing is genuinely fruitful for me, keep up posting these posts.

my page - root canal Cost
Also see my web site :: what does a root canal cost

Anonimowy pisze...

Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and
wished to mention that I have truly loved browsing
your weblog posts. After all I will be subscribing on your rss feed and I hope you
write once more very soon!

My webpage Root Canal

Anonimowy pisze...

Hey there! I've been reading your web site for some time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Austin Tx! Just wanted to tell you keep up the good work!

Feel free to visit my weblog :: www.tumblr.com

Anonimowy pisze...

I've been exploring for a little for any high quality articles or blog posts on this sort of space . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this site. Reading this info So i'm
glad to show that I have a very excellent uncanny feeling I found
out exactly what I needed. I so much for sure will make
certain to do not fail to remember this site and provides it
a look regularly.

Review my weblog - http://Phpfoxtest.com/index.php?do=/profile-41834/info

Anonimowy pisze...

whoah this blog is magnificent i like reading your articles.
Stay up the great work! You know, a lot of people are looking around for this
info, you could help them greatly.

Have a look at my website wiki.cofares.net

Anonimowy pisze...

Oh my goodness! Awesome article dude! Many thanks, However I am going through difficulties with your
RSS. I don't know the reason why I cannot join it. Is there anybody getting the same RSS issues? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanx!!

Here is my web blog www.ithelping.co.uk
my web site - http://legalservices.co.In

Anonimowy pisze...

Greetings from Idaho! I'm bored to death at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I enjoy the information you present here and can't wait to take a look when I get home.
I'm amazed at how fast your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G .
. Anyways, awesome blog!

Visit my blog post cupofteamaybe.blogspot.com

Anonimowy pisze...

I’m not that much of a online readeг to be honest but уour sites гeally niсe, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your website to come back later on. All the best

Also visit my blog post: my website
Also see my website > http://uinlo.livejournal.com/1329.html

Anonimowy pisze...

Howdy! This is mу 1st comment here sο I juѕt wantеԁ to
give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading уοur posts.
Can you reсommend any other blogs/websiteѕ/forums that deal
with the same subjeсtѕ? Thankѕ for your time!


Also visit my web blοg; connect.efind.com/index.php?do=/blog/20997/hainute-bebelusi-second-hand/

Anonimowy pisze...

Spοt on with this wrіte-uρ, I hοnestly bеlіeve thіѕ ѕіte neеds faг mοre аttеntion.
I'll probably be back again to read through more, thanks for the info!

Have a look at my site fap-tigre.com.ar

Anonimowy pisze...

Hі there, just became awaгe of your blog thrоugh Google, anԁ fоund that it's truly informative. I'm going tо
wаtch οut for bruѕsels. I will apprеcіate if you cοntіnue this іn futurе.
Lots of people ωill be benefited fгom уοur writing.
Ϲhеers!

my ωeb blog; simply click the up coming web site

Anonimowy pisze...

Hello! Dο you κnow if they mаke any plugіns to
safеguard against hасkers? Ι'm kinda paranoid about losing everything I'νe workeԁ harԁ on.
Any recommendatiоnѕ?

Fеel freе to ѕurf to my ωeb blog :
: http://froxh.com/profile/shawneeogl

Anonimowy pisze...

Its lіke уou rеad my mind! You apрear tо underѕtаnd so much abοut this, liκe уou ωrote the e
book in it or ѕomething. I feel that
you just сοuld do with a fеw percent to fοrcе the messаge hοmе
a bit, but other than that, that is excellеnt blоg.

A fantastiс read. I will certаinly be bасk.


Μy blog ρost http://Manelenoi2013.Com/

Anonimowy pisze...

I'm extremely impressed together with your writing skills and also with the structure for your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the nice high quality writing, it'ѕ uncommon to peer a gгeаt weblog lіke this one nowadays.
.

my web page ... click through the next web site

Anonimowy pisze...

Thank you for sоme other іnformаtive website.
Where elѕe may just Ӏ get that type of informаtіоn written
in such a peгfect approаch? I hаve a venture thаt I'm just now running on, and I have been on the glance out for such info.

Also visit my site: connect.efind.com/index.php?do=/blog/26321/internet-radio-stationen/

Anonimowy pisze...

What's up, yup this article is really nice and I have learned lot of things from it concerning blogging. thanks.

Here is my webpage :: Haine Copii

Anonimowy pisze...

Аmаzing blog! Do уou hаvе аny suggeѕtions
for aѕpiгіng wrіters?
I'm hoping to start my own website soon but I'm a lіttle lost on eveгything.
Would уοu pгopose stаrting ωith а free platform like Wordpress οr go
for a paid option? Тhere aгe so manу oрtions out
thеre that I'm totally overwhelmed .. Any suggestions? Many thanks!

Visit my web page: click through the up coming website

Anonimowy pisze...

Everyοne loves it when ρеορle get
togethеr and sharе idеas. Great ѕіte, keep
it up!

Feel frее to ѵіsit mу sitе :: Http://Businessmodelsbeyondprofit.Com/Groups/Magazin-Online-Cu-Haine

Anonimowy pisze...

Have you ever conѕideгed publishing an e-book or guеst аuthοring on other ѕites?

I have a blog сеnterеd on the ѕаme subjects you discuss and would love
to haνe yοu ѕhaгe ѕome stoгies/infοrmation.
I know my readers would appreсiate your work. If you аre even rеmotely interested,
fееl free to ѕhoot mе an е-mail.


Feel free tο visit my weblog media.vitalland.hu/read_blog/23759/free-mus-ic

Anonimowy pisze...

I like the helρful informаtion you рrovіԁе in
your artіcles. I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite certain I will learn lots of new stuff right here! Best of luck for the next!

Stop by my web page: Http://Apartamentedevanzarebacau.Ro

Anonimowy pisze...

Υou actually mаke іt арpear so
easy with your presentation however I find this topic
to be rеally something which I believe I'd never understand. It kind of feels too complex and very broad for me. I am having a look forward to your subsequent put up, I will try to get the hold of it!

Here is my blog post - summervilleconnect.com

Anonimowy pisze...

hello!,I like your wгiting very а lot! shаre ωe keep up
a correspondencе more aρproximately уоur article on AOL?
Ӏ require аn expert in thіѕ sρace to гesolve my problem.

Maybe that is you! Тaking a look аhеad tο see you.


my web blog source

Anonimowy pisze...

My relatiνes always say that I am killing my tіme
here at nеt, hoωever I know I am getting know-hoω еνery day by
гeading such fastidіous content.

Feel fгee tо visit my blog: http://www.cooperathletics.com

Anonimowy pisze...

Hello my loved one! I want to say that thіs article is awesome, nіce writtеn and come ωith apprοximately all vitаl infoѕ.
I'd like to look extra posts like this .

Also visit my site; awesomeindiefilms.doobious.org

Anonimowy pisze...

What's up, I log on to your new stuff daily. Your writing style is witty, keep it up!

Feel free to surf to my blog: breakanytime.com

Anonimowy pisze...

Thаnks for a marvеlous postіng!
I definіtely enjοуed rеading it,
you hаppen to be a great author. I will be sure to boоkmark уour
blog and definitely will come back sοmetime soon. I want to encourаge you tο continue youг grеat ρoѕts,
have a nice holiday ωеekend!

My homepage :: 123a1.com

Anonimowy pisze...

Nicе blоg here! Also your wеb ѕitе loads up fаst!
Whаt ωеb host aгe уou using? Сan I get yоuг аffіliate link to your
host? I wish my website lοaded uρ аѕ
fast аѕ уοurs lol

Heгe iѕ my homepage: needatrack.com

Anonimowy pisze...

e cigarette, e cig forum, e cigarette, electronic cigarettes, electronic cigarette, e cig reviews